Saturday, April 17, 2010

Tidak Mudah Tertipu

Seorang peguam, mempunyai firma sendiri atas hasil usaha sendiri. Mempunyai latar belakang di kalangan keluarga yang bergelar Datuk. Hanya memikirkan kerjaya semata-mata, tiada masa untuk mencari teman hidup. Tidak dinafikan memilki sebuah kenderaan mewah dalam seusia muda. Family yang mempunyai perniagaan di dalam negara dan luar negara dan aku cukup kagum.

Perkenalan yang singkat hanya beberapa jam, telah membuatkan aku lebih mahu mengenali siapa dia sebenarnya. Hingga satu masa aku mula musykil dengan diri nya..

Perempuan X : U boleh tolong x?
Aku : Ape yang u nak i tolong?
Perempuan X : Actually esok i busy sangat, i banyak kes nak setel, so i nak mintak
tolong u nie. Boleh x? kalau xbole xpe la? tapi i betul2 nak
pertolongan u?
Aku : Apa dia, cakap je la..mana tau i leh tolong.
Perempuan X : Kalau boleh esok tolong top up kan i . nanti i bayar balik or petang
skit kita jumpa lepak2. boleh kita sembang panjang2. I nak u tolong
belikan i top up celcom Rm100 nanti i bayar balik i janji.

Aku mula musykil, hanya tidak sampai satu jam perkenalan.. Untuk menjadikan permainan ini lebih menarik aku hanya berjanji mengikuti segala kemahuannya

Aku : Boleh je.. U mintak tolong kan, small matter la.( dalam hati aku
pundek ko..nak kenakan aku yek)
Perempuan X : Terima kasih u, nanti i bayar balik kat u atau i transfer..
terima kasih banyak lagi sekali..
Aku : You're Welcome...( DAMN )

Tepat pukul 10, Satu panggilan aku terima. Dengan suara mamai aku pun menjwab. Aku pasti ni dari panggilan dari si dia yang bergelar PENIPU

Perempuan X : U? ni i Qistina..u dah top up kan i belum
Aku : Owh ok2..nanti i top up..

Damn, masih mengharap aku nak top up kan dia..Sorry beb..Salah orang, Aku xmudah tertipu..Damn...

No comments:

Post a Comment